wsh logo

Dostępność cyfrowa, czyli dobre praktyki w cyfrowym świecie. CYKL WEBINARÓW

Dostępność cyfrowa

Już w październiku zapraszamy na CYKL bezpłatnych webinarów – Dostępność cyfrowa, czyli dobre praktyki w cyfrowym świecie. Webinary poprowadzi mgr inż. Łukasz Wolff. Wydarzenia rozpoczną się o godzinie 18.00, 6 i 13 października na naszym FB.

Czym jest dostępność cyfrowa?

W swoim głównym założeniu jest to sposób tworzenia stron internetowych, dokumentów i aplikacji mobilnych, z których mogą korzystać osoby z różnego rodzaju niepełnosprawnościami.

Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1

Wskazówki, a zarazem wytyczne na których opierają się audyty dostępności cyfrowej możemy znaleźć w dokumencie WCAG 2.1 na stronie internetowej stowarzyszenia World Wide Web Consortium. Standard ten opisuje cztery główne zasady, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy tworzeniu cyfrowych treści:

  1. postrzegalność;
  2. funkcjonalność;
  3. zrozumiałość;
  4. rzetelność.

Każda z nich omawia kryteria sukcesu, które łącznie składają się na ponad 70 wytycznych dotyczących tworzenia cyfrowych treści.

Kto musi spełniać zasady dostępności cyfrowej?

Zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej witryny, które muszą być dostępne to strony i aplikacje:

  1. urzędów i instytucji państwowych;
  2. organizacji pozarządowych, które realizują zadania publiczne;
  3. organizacji pozarządowych i biznesów otrzymujące fundusze europejskie.

Jednak poza ustawowym ujęciem sprawy warto wiedzieć, że wszystkie wytyczne WCAG bardzo pozytywnie wpływają na marketingową część witryn internetowych. Wyższa pozycja w wyszukiwarce google, niższe koszty reklamy i niższy czynnik odrzuceń, to tylko kilka z plusów, które niesie za sobą posiadanie dostępnej cyfrowo strony.

Poznaj praktyczne zastosowania WCAG 2.1.

I zyskaj wielu zadowolonych klientów.

Standard WCAG 2.1. to coś przed czym nie ucieknie żaden poważny twórca stron internetowych,grafik,  copywriter i właściciel agencji reklamowych.

Bądź z nami na zajęciach prowadzonych przez Łukasza Wolffa i Krzysztofa Kamyka, aby lepiej zrozumieć dostępność cyfrową.

Będziemy pracować na praktycznych przykładach, które pomogą Ci lepiej poznać oczekiwania klientów i zrozumieć, że WCAG to coś więcej, niż tylko męczące praktyki, które trzeba obejść.

mgr inż. Łukasz Wolff

Od ponad 12 lat związany zawodowo z marketingiem internetowym, kampaniami contentowymi i projektowaniem w duchu digital first. Na co dzień współpracuje z SENSE consulting, StudeoGroup, Sigmeo, agencjami reklamowymi i markami w zakresie planowania, analizy i optymalizacji wielokanałowych kampanii digitalowych oraz w obszarze szeroko pojętego designu. Wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w zakresie e-commerce na kierunku Nowe Media, wykładowca na Politechnice Poznańskiej związany z projektem Czas zawodowców BIS – zawodowa Wielkopolska i Wydziałem Inżynierii zarządzania, wykładowca w Wyższej Szkole i Umiejętności Społecznych w zakresie e-marketingu i grafiki.

Doradza oraz przeprowadza audyty w zakresie dostępności cyfrowej. Tworzy oraz dostosowuje strony internetowe do wymagań osób z ograniczeniami, zgodnie ze standardem WCAG. Był doradcą i konsultantem między innymi dla takich firm, instytucji i organizacji jak: EduApps, Starter24, Sense Consulting, Concordia Design.

Absolwent Politechniki Poznańskiej. Prywatnie zajmuje się propagowaniem kultury teatralnej, poprawnym mówieniem oraz zgłębianiem sztuki aktorskiej.

Udostępnij
youtube
youtube
youtube
Skip to content