ADMINISTRACJA PUBLICZNA
KONCEPCJA STUDIÓW W RAMACH SPECJALNOŚCI
Celem studiów na specjalności Administracja publiczna jest ugruntowanie wiedzy z zakresu nauk społecznych, ekonomicznych i prawnych. Absolwenci tej specjalności zdobywają umiejętność identyfikacji, analizy oraz rozwiązywania problemów, które mogą pojawić się w pracy zawodowej. W szczególności specjalność ta przygotowuje do efektywnej realizacji zadań związanych ze sferą działalności administracji publicznej. Umożliwia także rozwinięcie praktycznych umiejętności podejmowania samodzielnych, merytorycznych, konstruktywnych i zgodnych z prawem decyzji oraz działań na rzecz środowisk lokalnych, regionalnych, a także współpracy z instytucjami.
Ukończenie specjalności pozwala na zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu:
- administracji publicznej w Polsce
- ustroju i podstaw funkcjonowania administracji centralnej i samorządowej
- struktury administracji podatkowej i skarbowej oraz problematyki finansów
- działalności organów porządku publicznego
- organizacji pracy biurowej w administracji
PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Absolwenci specjalności są profesjonalnie przygotowani do realizacji zadań merytorycznych i organizacyjnych w administracji publicznej oraz do wszelkich zadań wykonywanych na szeroko pojętych stanowiskach administracyjno -biurowych. Mogą być zatrudnieni jako specjaliści w różnych działach i departamentach urzędów niższego i wyższego szczebla, instytucjach, organizacjach pożytku publicznego, wszelkich podmiotach wykonujących zadania we współpracy z administracją publiczną.