ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
KONCEPCJA STUDIÓW w ramach specjalności
Specjalność Zarządzanie kryzysowe koncentruje się na działalności organów administracji publicznej, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, czy reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych. Specjalność przygotowuje studentów do podejmowania kompleksowych i zintegrowanych działań w przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze kryzysowym. Absolwenci przygotowani są do sprawnego i skutecznego zarządzania kadrami w sytuacjach kryzysowych, w których wymagana jest współpraca pomiędzy wszystkimi szczeblami administracji publicznej oraz podmiotami spoza tego obszaru.
Ukończenie specjalności pozwala na zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu:
- System gotowości obronnej państwa,
- Planowanie obronne,
- System zarządzania kryzysowego NATO i UE,
- Zarządzanie strategiczne bezpieczeństwem,
- Działalność sztabów kryzysowych,
- Pozarządowe formy bezpieczeństwa,
- Zadania administracji publicznej w zarządzaniu kryzysowym,
- Planowanie w zarządzaniu kryzysowym,
- Zasady opracowywania planów reagowania kryzysowego,
- Ostrzeganie ludności o zagrożeniach i alarmowanie,
- Logistyka w sytuacjach kryzysowych.
PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Absolwenci specjalności przygotowani są do pracy w: Instytucjach administracji publicznej i jednostkach służb mundurowych, które zajmują się bezpieczeństwem obywateli, zespołach reagowania kryzysowego zarówno na szczeblu regionalnym, jak i centralnym jednostkach administracji publicznej, jednostkach samorządu terytorialnego i przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych związanych z zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych.