wsh logo

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE I PR

Koncepcja studiów w ramach specjalności

 Zarządzanie marketingowe i public relations jest to specjalność z tradycjami. Program specjalności obejmuje aktualną, nowoczesną, szeroką problematykę z zakresu funkcjonowania współczesnego rynku i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem, jak również problematykę z zakresu public relations wraz z narzędziami do jej praktycznego stosowania. Specjalność ta przygotowuje do pracy w działach marketingu, sprzedaży, działach public relations przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych, a także w instytucjach publicznych. Absolwenci mogą wykorzystać nabytą wiedzę na temat mechanizmów i modeli komunikacji korporacyjnej, modeli i instrumentów tej komunikacji z podkreśleniem specyfiki public relations, wiedzę na temat wizerunku i tożsamości organizacji oraz ich wpływu na markę i pozycję przedsiębiorstwa na rynku, kierowania i realizacji działań PR zewnętrznego i wewnętrznego organizacji, kreowania i realizacji strategii działań marketingowych w mediach społecznościowych oraz planowania, przeprowadzania i analizy wyników badań marketingowych.

Ukończenie specjalności pozwala na zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu: 

  • public relations i komunikacji korporacyjnej,
  • organizacji i zarządzania sferą public relations w firmie,
  • zarządzania sytuacjami kryzysowymi,
  • komunikacji wewnętrznej,
  • kreowania wizerunku pracodawcy,
  • zarządzania komunikacją w przestrzeni międzykulturowej,
  • procesów rynkowych i funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, z wykorzystaniem zasad marketingowych,
  • analizy zjawisk rynkowych i używania narzędzi marketingowych do działań przedsiębiorstwa na rynku, przy wykorzystaniu odpowiednich technologii informatycznych,
  • pozyskiwania danych do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie marketingu i sprzedaży,
  • analizowania procesów w przedsiębiorstwie w kontekście tworzenia i dostarczania wartości dla klientów,
  • pracy zespołowej i komunikacji międzykulturowej.

Perspektywy zawodowe

Absolwent specjalności Zarządzanie marketingowe i PR jest przygotowany do podjęcia pracy w agencjach reklamowych, agencjach PR, agencjach kreatywnych, domach mediowych, a także w mediach (TV, radio, prasa) oraz w mediach społecznościowych. Zdobyta wiedza i kompetencje pozwolą na otworzenie własnej działalności gospodarczej. Absolwent będzie dobrze przygotowany do podjęcia pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, w urzędach oraz organizacjach pozarządowych, w firmach doradczych i szkoleniowych oraz przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i handlowych. 

Udostępnij
youtube
youtube
youtube
Skip to content