ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE I PR – INFLUENCER, YOUTUBER
Koncepcja studiów w ramach specjalności
Zarządzanie marketingowe i public relations jest to specjalność z tradycjami. Program specjalności obejmuje aktualną, nowoczesną, szeroką problematykę z zakresu funkcjonowania współczesnego rynku i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem, jak również problematykę z zakresu public relations wraz z narzędziami do jej praktycznego stosowania. Specjalność ta przygotowuje do pracy w działach marketingu, sprzedaży, działach public relations przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych, a także w instytucjach publicznych. Absolwenci mogą wykorzystać nabytą wiedzę na temat mechanizmów i modeli komunikacji korporacyjnej, modeli i instrumentów tej komunikacji z podkreśleniem specyfiki public relations, wiedzę na temat wizerunku i tożsamości organizacji oraz ich wpływu na markę i pozycję przedsiębiorstwa na rynku, kierowania i realizacji działań PR zewnętrznego i wewnętrznego organizacji, kreowania i realizacji strategii działań marketingowych w mediach społecznościowych oraz planowania, przeprowadzania i analizy wyników badań marketingowych.
Ukończenie specjalności pozwala na zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu:
- budowanie i zarządzenie marką osobistą,
- monitoring i analityka internetowa,
- public relations i komunikacji korporacyjnej,
- organizacji i zarządzania sferą public relations w firmie,
- zarządzania sytuacjami kryzysowymi,
- komunikacji wewnętrznej,
- kreowania wizerunku pracodawcy,
- zarządzania komunikacją w przestrzeni międzykulturowej,
- procesów rynkowych i funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, z wykorzystaniem zasad marketingowych,
- analizy zjawisk rynkowych i używania narzędzi marketingowych do działań przedsiębiorstwa na rynku, przy wykorzystaniu odpowiednich technologii informatycznych,
- pozyskiwania danych do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie marketingu i sprzedaży,
- analizowania procesów w przedsiębiorstwie w kontekście tworzenia i dostarczania wartości dla klientów,
- budżetu marketingowego,
- pracy zespołowej i komunikacji międzykulturowej,
- wykorzystywania narzędzi do analityki i monitoringu Internetu,
- tworzenia i zarządzania stronami internetowymi i blogami.
Perspektywy zawodowe
Absolwent specjalności Zarządzanie marketingowe i PR jest przygotowany do podjęcia pracy w agencjach reklamowych, agencjach PR, agencjach kreatywnych, domach mediowych, a także w mediach (TV, radio, prasa) oraz w mediach społecznościowych. Zdobyta wiedza i kompetencje pozwolą na otworzenie własnej działalności gospodarczej. Absolwent będzie dobrze przygotowany do podjęcia pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, w urzędach oraz organizacjach pozarządowych, w firmach doradczych i szkoleniowych oraz przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i handlowych.