wsh logo

EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA I INTEGRACYJNA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE OD KANDYDATÓW NA STUDIA

Kandydat posiada dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich), przygotowanie pedagogiczne oraz przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej.

CEL STUDIÓW

Studia podyplomowe mają charakter kwalifikacyjny i umożliwiają uzyskanie uprawnień do wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie edukacji włączającej (przedszkolny/szkolny specjalista – organizator edukacji włączającej w placówce ogólnodostępnej i integracyjnej), zgodnie ze standardami kształcenia zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2021 poz. 890). Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie uczestników do diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz planowania, realizacji i monitoringu działań wspierających w edukacji integracyjnej i włączającej.

ADRESACI STUDIÓW

Studia podyplomowe adresowane są do osób posiadających kwalifikacje nauczycielskie oraz przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej (absolwenci kierunków: pedagogika specjalna, surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, logopedia, pedagogika lecznicza, socjoterapia, resocjalizacja, terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka) i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej – edukacji włączającej.

SYLWETKA ABSOLWENTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

Absolwent studiów podyplomowych posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do dokonania funkcjonalnej charakterystyki dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i określenia potrzeb edukacyjnych i uwarunkowań kształcenia dzieci i uczniów. Wykazuje się umiejętnością przeprowadzenia diagnozy edukacyjnej potrzeb dziecka i ucznia oraz diagnozy relacji społecznych w grupie rówieśniczej, określania obszarów i wskazań terapeutycznych dla dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz planowania, realizacji i monitoringu działań wspierających. Absolwent studiów podyplomowych potrafi projektować programy wychowawcze dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów, programy kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami, a także programy kształtowania postaw wobec dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami i relacji rówieśniczych w grupach integracyjnych.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ

Program studiów                             390 godz. zajęć dydaktycznych

Czas trwania studiów                       3 semestry

Praktyka zawodowa                          120 godz.

Tryb studiów                                      hybrydowo lub w całości online

Podstawy psychologii wychowawczej i psychoprofilaktyki

Podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży

Podstawy psychologii rehabilitacji dzieci i młodzieży

Pedagogika specjalna

Dydaktyka i diagnostyka w pedagogice specjalnej

Teoretyczne podstawy edukacji włączającej i integracyjnej

Podstawy diagnozy psychologiczno-pedagogicznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Planowanie i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole

Podstawy przygotowania IPET

Organizacja edukacji włączającej

Programy wychowawcze stosowane w edukacji inkluzyjnej

Podstawy języka migowego

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z trudnościami w uczeniu się

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami przewlekle chorymi i z niepełnosprawnością ruchową

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z całościowymi zaburzeniami rozwoju

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami niedostosowanymi społecznie i zagrożonymi niedostosowaniem społecznym

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z zaburzeniami emocjonalnymi

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z dysfunkcją wzorku

Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z dysfunkcją słuchu

Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC)

Praktyki zawodowe

    O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

    Rekrutacja odbywa się dwa razy w ciągu roku:

    do 15 września – zajęcia rozpoczynają się w październiku,
    do 15 lutego – zajęcia rozpoczynają się w marcu.

    O uruchomieniu kierunku decyduje liczba zgłoszeń.

    WYMAGANE DOKUMENTY

    podanie o przyjęcie na studia podyplomowe,
    odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, magisterskich , inżynierskich)
    klauzula informacyjna RODO,
    1 zdjęcie w formacie 3,5cm x 4,5cm (format jak do dowodu osobistego)

    OPŁATY

    brak wpisowego i opłaty rekrutacyjnej

    czesne za semestr: 1500 zł

    jednorazowa opłata za semestr lub system ratalny – sprawdź szczegółowy harmonogram opłat

    sprawdź PROGRAM ZNIŻKOWY ze zniżkami: -10%, -20%, -50%!

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury prosimy o kontakt z KWESTURĄ: kwestura@ahns.pl

     

    DODATKOWE INFORMACJE

    Dyrektor Biura Studiów Podyplomowych

    mgr Estera Witkowska

    wt.- sob. 08.00-16.00

    tel. 691 485 335
    e-mail: podyplomowe@ahns.pl, ewitkowska@ahns.pl

    THEMES
    ewitkowska@wsh.pl

    Zastępca Dyrektora Biura Studiów Podyplomowych

    mgr Katarzyna Dusińska – Woźniak

    wt. -sob. 08.00-16.00

    tel. 603 441 717
    e-mail: podyplomowe@ahns.pl, kdusinska@ahns.pl

    THEMES
    katarzyna.dusinska@ahns.pl

    Udostępnij
    youtube
    youtube
    tiktok
    youtube
    Skip to content