wsh logo

OPTYMALIZACJA PRACY MÓZGU

14 Ogólnopolski Festiwal Filmowy Kameralne Lato
Szanowni Państwo,
Zapraszamy na niezwykle interesujące spotkanie- OPTYMALIZACJA PRACY MÓZGU. Jedzenie dla zdrowia i optymalizacji pracy mózgu

 

 

22 marca (wtorek), godz. 11.00
Spotkanie online na platformie zoom.
Spotkanie w j. polskim
Wstęp wolny
Organizatorzy: American Corner Radom, Akademia Handlowa Nauk Stosowanych w Radomiu.
Mózg jest nie tylko wyjątkowo wrażliwy na to, co jemy, ale wręcz w dużej mierze zbudowany ze składników dostarczanych z dietą. Jego zdrowie, sprawność i możliwie najmniejsza utrata funkcji w procesie starzenia zależą od tego, po jakie jedzenie sięgamy oraz od tego, czego staramy się unikać. Ponadto, wbrew coraz częstszym przekazom, mają niewiele wspólnego z drogą i skomplikowaną suplementacją. Najskuteczniejsze metody są najprostsze – wszystko, co wiesz o jedzeniu, które wesprze Twoje serce i układ krążenia, będzie prawdą w kontekście wspierania mózgu i układu nerwowego.
Podczas spotkania poznasz nie tylko zalecenia i protokoły żywieniowe ukierunkowane na optymalizację pracy mózgu, ale także informacje o mechanizmach ich działania. Tak, abyś nie tylko wiedział, co jest ważne, ale także rozumiał, dlaczego. W końcu…jak często wdrażasz coś, czego nie rozumiesz?
Na spotkaniu będzie możliwość uzyskania informacji o:
  • związku między stężeniem glukozy we krwi, mgłą mózgową, wahaniami nastroju i neuro zapaleniem;
  • czemu choroba Alzheimera jest nazywana cukrzycą typu 3.,  dlaczego kierowanie się wartością indeksu glikemicznego przy komponowaniu diety jest nieco przecenione i jakie są alternatywy;
  • które rodzaje tłuszczów stanowią „cegiełki” budujące mózg i są konieczne dla integralności komórek nerwowych;
  • o roli wody i soli – czyli dwóch elementach niezbędnych do „przewodzenia prądu w mózgu”;
  • dlaczego kawa to „miecz obosieczny”: stymulant, który chroni Cię przed chorobą Alzheimera i cukrzycą typu 2, lecz także napój, który wypity zbyt późno uniemożliwi mózgowi nocne czyszczenie i regenerację (nawet jeśli twierdzisz, że po kawie zasypiasz bez problemu);
  • o jagodach, borówkach i zawartych w nich antocyjanach – czyli o przeciwzapalnej potędze koloru.

Wszystko podane lekko, z humorem i równocześnie w zgodzie z aktualną wiedzą naukową. Po to, aby pomóc Ci lepiej zrozumieć swoje ciało (włącznie z mózgiem) i dokonywać świadomych, sprzyjających zdrowiu decyzji.

Prelegent: dr Iwona Piątkowska

Dietetyk, doktor nauk o kulturze fizycznej w zakresie nauk biomedycznych; certyfikowana instruktorka oddychania metodą Butejki; instruktorka rekreacji ruchowej ze specjalizacjami kinezygerontoprofilaktyka i fitness oraz ćwiczeń psycho-relaksacyjnych opartych na systemie Pilatesa. Wykładowca akademicki. Tłumacz języka angielskiego i niemieckiego – głównie publikacji z zakresu nauk o zdrowiu. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Wychowania Fizycznego oraz Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa.

JAK SIĘ REJESTROWAĆ NA SPOTKANIE:
Uprzejmie prosimy o rejestrację poprzez FORMULARZ
W odpowiedzi prześlemy Państwu bezpośredni link do spotkania.
Serdecznie zapraszamy!
Udostępnij
youtube
youtube
youtube
Skip to content