ZARZĄDZANIE
Studia licencjackie
Czas trwania: 3 lata (6 semestrów)
Wybierając studia w Akademii Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu na kierunkach: bezpieczeństwo wewnętrzne, psychologia, zarządzanie, każdy kandydat może wybrać preferowany tryb studiowania. Poza trybem stacjonarnym i hybrydowym ma do wyboru również tryb online ułatwiający dostępem osobom, które z różnych powodów nie mogą uczestniczyć w zajęciach stacjonarnych. Jak wyglądają poszczególne tryby studiowania?
Tryb stacjonarny
Polega na uczestniczeniu w zajęciach w zdecydowanej większości na Uczelni, w jednym z trzech kampusów.
Tryb hybrydowy
Jest to tryb zrównoważony między zajęciami na Uczelni, a zajęciami zdalnymi. W przybliżeniu podział między zajęciami stacjonarnymi a zajęciami zdalnymi wynosi 50/50.
Tryb online
Polega na realizowaniu zajęć zdalnie (na odległość), z jednym lub dwoma zjazdami stacjonarnymi (na Uczelni) w semestrze. Polskie prawo nie przewiduje możliwości realizacji studiów I i II stopnia w całości online i określa szczegółowe standardy odbywania zajęć zdalnie, które spełniamy i z powodzeniem realizujemy.
KONCEPCJA STUDIÓW
Celem kształcenia na kierunku zarządzanie jest przygotowanie wykwalifikowanej kadry menedżerskiej dla potrzeb biznesu, administracji oraz organizacji społecznych. Studenci w trakcie studiów zdobędą wiedzę i umiejętności z rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów gospodarowania różnymi sferami działalności podmiotów rynkowych oraz optymalnego wykorzystania rzadkich zasobów: ludzkich, rzeczowych i finansowych. Poznają zagadnienia społeczne, prawne i ekonomiczne. W programie studiów wyeksponowana jest problematyka indywidualnej przedsiębiorczości. Ma to służyć przygotowaniu absolwentów do prowadzenia własnego biznesu, a także ukształtowaniu postawy otwartości na zmiany i kreatywności. Równie istotne z punktu widzenia sukcesu na rynku pracy jest ukształtowanie wśród studentów umiejętności zarządzania systemem komunikacyjnym organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem działań public relations w procesie kształtowania wizerunku firmy. W planie studiów znajdą się przedmioty, takie jak: zachowania organizacyjne, Public Relations w organizacji, materiały i teksty PR, zarządzanie relacjami z klientem, system komunikacji marketingowej firmy. W trakcie zajęć o charakterze praktycznym (ćwiczeń, warsztatów, seminariów), studenci będą samodzielnie rozwiązywać problemy, współpracować w zespołach, korzystać z różnych źródeł informacji, łączyć i porządkować wiedzę, organizować i oceniać pracę własną i cudzą, przygotowywać projekty biznesowe, realizować wystąpienia ustne i pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych, podejmować inicjatywy twórcze, pełnić różne role zawodowe.
Program studiów ma charakter interdyscyplinarny. Treści kształcenia obejmują zagadnienia prawnicze oraz przedmioty z zakresu nauk ekonomicznych i nauk o zarządzaniu, m.in.
- Podstawy prawoznawstwa
- Prawo finansowe oraz prawo handlowe i cywilne
- Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
- Prawo zamówień publicznych
- Prawo międzynarodowe
- Publiczne prawo gospodarcze
- Mikroekonomia oraz makroekonomia
- Finanse publiczne
- Marketing oraz badania marketingowe
- Międzynarodowe stosunki
- Teorię organizacji i zarządzania
- Metody i techniki zarządzania
- Rachunkowość finansową i podatkową oraz zarządczą
- Zarządzanie finansami przedsiębiorstw
- Zarządzanie jakością, ryzykiem, innowacjami
- Zarządzanie strategiczne
- Zarządzanie projektami (w tym unijnymi)
- Organizacja systemów logistycznych
PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Studia przygotowują do realizacji podstawowych funkcji zarządzania w przedsiębiorstwach o różnych formach własności i różnych formach organizacyjno-prawnych, jednostkach administracji publicznej (rządowej i samorządowej), organizacjach non-profit, instytucjach unijnych oraz strukturach bezpieczeństwa państwa, a także przygotowują do prowadzenia własnej działalności. Absolwenci potrafią zarządzać firmami rodzinnymi, projektować i wdrażać innowacyjne rozwiązania organizacyjne, pełnić funkcje specjalistów i menedżerów na różnych szczeblach zarządzania. Absolwenci mogą również podjąć studia drugiego stopnia na tym samym, bądź pokrewnych kierunkach.
ZARZĄDZANIE
specjalności
ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ
CO SIĘ DZIEJE NA KIERUNKU...
Akademicka Pracownia Organizacji i Zarządzania Przedsiębiorstwem
Akademicka Pracownia Organizacji i Zarządzania Przedsiębiorstwem
Akademicka Pracownia Organizacji i Zarządzania Przedsiębiorstwem to profesjonalna pracownia realizująca zajęcia i warsztaty z zakresu: zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania nowoczesną organizacją, zarządzania projektami i funduszami strukturalnymi, prowadzenia branżowych symulacji biznesowych z zakresu planowania działalności przedsiębiorstw i zarządzania jakością poprzez wykorzystanie gier szkoleniowych np. ProfitQuest.
Koło Naukowe Młodych Menedżerów
Koło Naukowe Młodych Menadżerów
Cele działalności KNMM:
- Umieszczanie informacji o KNMM na stronie internetowej uczelni.
- Przeprowadzenie rekrutacji wśród studentów rożnych wydziałów.
- Dokonanie wyboru władz koła.
- Organizowanie zebrań poświęconych aktualnym problemom koła.
- Systematyczne umieszczanie informacji dotyczących działalności koła na stronie internetowej
- Stworzenie gabloty informacyjnej w budynku Akademii Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu znajdującego się na ul. Staroopatowskiej 1a.
- Stworzenie strony na portalu społecznościowym Facebook i umieszczanie informacji dotyczących działalności koła.
- Udział i pomoc przy organizacji debaty z okazji ,,Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości”.
- Badanie naukowe pt. ,, Zalecenia Rady Unii Europejskiej w sprawie kompetencji kluczowych w uczeniu się przez całe życie, a wymagania współczesnego rynku pracy” Przeprowadzenie badania dla studentów pierwszego roku kierunku zarządzania oraz drugiego roku SUM zarządzania (analiza porównawcza)
- Badanie panelowe „Wydatki edukacyjne studentów z perspektywy rozwoju zawodowego- III edycja”.
- Badani panelowe pt. ,,Bariery rozwoju przedsiębiorczości w percepcji studentów kierunku zarządzania”
- Przeprowadzenie wywiadu na temat ,,Społeczna odpowiedzialność biznesu CSR postrzeganie CSR wśród pracowników MmiSP”
- Sympozjum – ,,Czynniki sukcesu w biznesie”
- Przeprowadzenie warsztatów na temat: ,, Rozwijanie umiejętności menedżerskich” oraz ,,Komunikacja i współpraca w zespole. Rozwój kompetencji miękkich”.