ADMINISTRACJA SAMORZĄDOWA
KONCEPCJA STUDIÓW w ramach specjalności
Ukończenie specjalności Administracja samorządowa pozwoli na zdobycie wiedzy i kompetencji w zakresie działalności samorządu terytorialnego, stanowienia prawa miejscowego, zagadnień związanych z zadaniami jednostek samorządu terytorialnego. Specjalność umożliwia rozwinięcie praktycznych umiejętności identyfikowania struktury i zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego, procesów decyzyjnych w ramach jednostek samorządu terytorialnego, jak również finansowych aspektów działalności jednostek samorządu terytorialnego.
Ukończenie specjalności pozwala na zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu:
- zadań i kompetencji jednostek samorządu terytorialnego,
- procesu stanowienia aktów prawa miejscowego,
- zasad działania organów jednostek samorządu terytorialnego,
- finansów i zasad gospodarowania majątkiem jednostek samorządu terytorialnego,
- statusu prawnego pracowników samorządowych,
- systemu opłat i podatków lokalnych.
PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Absolwenci specjalności są profesjonalnie przygotowani do realizacji zadań merytorycznych i organizacyjnych w administracji samorządowej oraz do wszelkich zadań wykonywanych na szeroko pojętych stanowiskach administracyjno-biurowych. Mogą być zatrudnieni m.in. jako specjaliści w urzędach gmin, miast, w starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich, instytucjach kultury i oświaty.