PSYCHOLOGIA BIZNESU I ZARZĄDZANIA
Koncepcja studiów w ramach specjalności
Współczesny rynek usług biznesowych, sektor pracy i przedsiębiorczości wymaga od kadry zarządzającej wielu kluczowych kompetencji dotyczących funkcjonowania człowieka relacji z klientem, podejmowania decyzji, systemów motywowania, wsparcia w sytuacjach kryzysowych. Trudno sobie wyobrazić właściwe funkcjonowanie nowoczesnej kadry zarządzającej bez znajomości psychologii, umiejętności posługiwania się mechanizmami wpływu społecznego, kompetencji w zakresie psychologii relacji. Studenci tej specjalności uzyskują wiedzę w zakresie kreatywności, twórczego i przedsiębiorczego myślenia, umiejętność wychodzenia ponad schematy myślowe i ograniczenia osobowościowe. Celem zajęć jest ukształtowanie kompetencji zarządzania zespołem poprzez umiejętne relacje interpersonalne, posługiwanie się komunikacją bez barier w procesie rekrutacji, negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
Studia obejmują zagadnienia dotyczące m.in.:
- podstaw psychologii
- psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu na ludzi
- psychologia stresu
- psychologii zarządzania
- psychologii rozwiązywania konfliktów
- psychologii sprzedaży
- psychologia zachowań grupowych
- psychologii zachowań konsumenckich i psychologii reklamy
- technik negocjacyjnych opartych na najnowszych odkryciach neuronauki.
- teorii manipulacji i perswazji oraz sposobów ochrony przed nimi
- psychologii HR i PR
- coachingu
- psychologii emocji i motywacji
- psychologii relacji
- techniki pracy grupowej
- techniki pracy indywidualnej
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności psychologia biznesu zarządzania, mogą znaleźć pracę w firmach nowoczesnych środowiskach biznesowych, zespołach rekrutacyjnych. Elementy wiedzy i kwalifikacje uzyskane w ramach tej specjalności pozwolą w sposób nowoczesny, kreatywny i dynamiczny budować relacje w zespołach pracowniczych. Zdobyte umiejętności pozwolą absolwentom tej specjalności odnaleźć się na rynku firm szkoleniowych, coachingowych, doradczych. Psychologia biznesu i zarządzania pozwoli budować własne techniki sprzedażowe, budować relacje z klientem, skutecznie prowadzić negocjacje i rozwiązywać spory pomiędzy klientami, czy pracownikami.